جاهای دیدنی دبی و لذت تفریح در یک شهر مدرن

۲ بازديد

برج خلیفه از جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی شهر «ترین‌ها»‌ست؛ از جالب‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای روی زمین گرفته تا بلندترین ساختمان جهان، « برج خلیفه ». برای دیدار از برج خلیفه، اول از نمایشگاه تاریخچه‌ی برج بازدید کنید و بعد سریع‌ترین آسانسور جهان را سوار شوید. اگر ناراحتی قلبی دارید، سوار این آسانسور نشوید، چون سرعت آن بسیار زیاد است، اما اگر سوار شدید، منظره‌هایی باورنکردنی خواهید دید که همیشه در ذهن‌تان می‌ماند. پیشنهاد می‌کنیم، زمان غروب آنجا بروید، دوربین عکاسی‌ هم ببرید تا ثبت منظره‌ی فوق‌العاده غروب خورشید را از دست ندهید. برج خلیفه یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی دبی است؛ حتما به آن سربزنید.

ساعات بازدید: هر روز از ۸:۰۰ تا ۱۸:۳۰

مکان: بلوار ۱ محمد بن الرشید، از ایستگاه متروی برج خلیفه تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد.

قیمت: ۱۲۵ درهم برای بزرگسالان و ۹۵ درهم برای کودکان زیر ۱۲ سال

جاهای دیدنی دبی و لذت تفریح در یک شهر مدرن برج خلیفه| بلندترین ساختمان جهان
جاهای دیدنی دبی و لذت تفریح در یک شهر مدرن برج خلیفه | بلندترین ساختمان جهان

نهر دبی ، آرامش بعد از یک هیاهو

مکان های دیدنی دبی
نهر دبی | دیدنی های دبی

بعد از هیاهوی برج بلند خلیفه، هیچ‌چیز بیش‌تر از قایق‌سواری در «نهر دبی» نمی‌چسبد. از ایستگاه Bur Dubai Abra در شرق نهر، یک قایق زیبا کرایه کنید و از غروب آفتاب لذت ببرید. اگر چشم‌های‌تان را ببندید، می‌توانید تصور کنید، به سال ۱۹۶۰، وقتی که شهر تازه پاگرفته بود، برگشته‌اید. شهری با بازارهای رنگ‌ووارنگ که در آن‌ها می‌توانید بوی غذاهای دبی را بشنوید و سبد خریدتان را از «کندر» پر کنید. در منطقه‌ی «دیره» تا می‌توانید گشت‌وگذار کنید و از کوچه‌های باریک و قدیمیش لذت ببرید.

مرکز شیخ محمد ، آشنایی با فرهنگ اسلامی در یکی از جاذبه های تاریخی دبی

مکان های دیدنی دبی
مرکز شیخ محمد | جاذبه های تاریخی دبی

اگر دوست دارید، درباره‌ی اسلام و سایر فرهنگ‌ها و ادیان بدانید، مرکز «شیخ محمد» را از دست ندهید. مرکز شیخ محمد توسط یک مرد اماراتی که با زنی اروپایی ازدواج کرده، تأسیس شده و مدیر فعلی آن آقای «نظیف» است. اگر دل و جرئت دارید، وقتی که آن‌جا خلوت است، از کسی بخواهید تا شما را به پشت‌بام ببرد. از آن‌جا می‌توانید نمایی از منطقه‌ی قدیمی ایرانی به اسم «باستاکیا کوارتر» را بیینید. در غذاخوری سنتی این مکان می‌توانید صبحانه و ناهارتان را میل کنید.

ساعات بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه آر ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و شنبه‌ها از ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ (صبحانه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰:۰۰ و ناهار از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳:۰۰ سرو می‌شود.)

نشانی: منطقه‌ی الفهیدی، جاده‌ی المصلی، پلاک ۲۶

قیمت: صبحانه و ناهار ۹۰ درهم، شام و میان وعده ۱۰۰ درهم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.